Review: Samsung Galaxy S23 Ultra - Lebih Gempak Bertambah Kualiti Zooming!


Galaxy S23 Ultra benar-benar merupakan Flagship premium yang dimuatkan

Segmen telefon pintar premium mempunyai beberapa jenama yang bersaing untuk bahagian pai mereka, tetapi apabila ia datang ke liga besar, ia adalah umpama perlumbaan dua kuda.  Tawaran mewah samsung termasuk boleh lipat, kategori yang diceburinya beberapa tahun lalu dan pada tahun 2022, ia meneruskan dan menggabungkan barisan Siri S dan Siri Notanya menjadi satu, dengan gabungan itu menghasilkan kelahiran Galaxy S22 Ultra ( semakan). 

Generasi itu berterusan, dengan tuntutan Galaxy S23 Ultra baharu sebagai pewaris takhta yang sah. Adakah ia terbukti sebagai pengganti yang layak? Masa akan menentukan. Walau bagaimanapun, dalam ulasan ini, saya akan mencuba dan memberi anda gambaran tentang kebaikan dan kelemahannya.


PENAMPILAN S PEN :
Samsung kelihatan agak senyap kali ini pada bahagian hadapan S Pen, mungkin kerana stylus tandatangan tidak menerima peningkatan yang ketara dari segi ciri. Walau bagaimanapun, alat itu ada di sana, dan disertakan dalam stylo khusus di bahagian bawah kiri peranti seperti biasa. pop ia keluar dan anda boleh mula mencatat nota terus, atau bangunkan telefon dan gunakan menu Perintah Udara untuk mengakses ciri seperti Tulis Skrin, Pilih Pintar, AR Doodle, Terjemah, dsb.

Saya tidak akan membincangkan butiran setiap satu daripada ini, tetapi katakan sahaja S Pen ialah pembeza utama untuk model Ultra dalam barisan Siri S, dan bertindak sebagai alat yang berguna untuk sesiapa sahaja yang ingin meningkatkan produktiviti mereka. ia amat sesuai untuk aplikasi kreatif tetapi tidak ada yang lebih baik apabila anda perlu mencoret satu atau dua nota pantas.


REKABENTUK DAN BINAAN :
Jangan silap. Galaxy S23 Ultra kelihatan dan terasa sangat serupa dengan pendahulunya, walaupun itu mungkin bukan perkara yang buruk. samsung tidak memecahkan sebarang acuan semasa membuatnya dengan pasti, dan walaupun model baharu mempunyai slaid yang lebih rata (menjadikannya lebih mudah untuk dipegang), bahasa reka bentuk keseluruhan adalah sama.

Perbezaan Diantara Siri Samsung Galaxy S23 Ultra dengan Galaxy S23

Ia adalah papak besar yang diperbuat daripada Gorilla Glass Victus 2 dan bingkai aluminium perisai yang menawarkan kualiti binaan padat yang meyakinkan. Telefon bimbit ini juga berat, dan cukup untuk mengatakan ia bukan untuk anda jika telefon yang padat dan ringan adalah apa yang anda cari. paparan 6.8-inci di bahagian atas menampilkan lubang tebuk di bahagian tengah dan bezel tipis, manakala tulang belakang kanan memegang penggoncang kelantangan dan butang kuasa

Tepi atas dan bawah adalah rata sepenuhnya, dengan bahagian bawah menjadi rumah kepada Stylo S Pen, port Jenis-C, pembesar suara dan dulang SIM. Bahagian belakang memancarkan kanta kamera dan berkelip di kiri atas, diletakkan terus pada panel dan bukannya modul kamera yang berasingan. Kesesuaian dan kemasan keseluruhan telefon adalah sangat baik seperti yang diharapkan dan layak untuk perdana premium Samsung.


PAPARAN SKRIN :
Selain daripada reka bentuk, S23 Ultra berkongsi beberapa aspek dengan model sebelumnya juga — termasuk penarafan IP68, bateri 5,000mAh dan kelajuan pengecasan 45W. Aspek seperti saiz skrin dan spesifikasi paparan, S Pen dan cirinya, serta sekumpulan lain, sebahagian besarnya kekal sama.

Permainan Video Konsol Nintendo GameCube Wii Di Samsung Galaxy S23 Ultra (MMJR Dolphine Emulator)

Galaxy S23 Ultra dilengkapi dengan paparan AMOLED Dinamik Samsung yang menawarkan kadar penyegaran adaptif daripada 1 hingga 120Hz, resolusi 1,440 x 3,088 piksel, sokongan untuk HDR10+ dan tahap kecerahan puncak sehingga 1,750 nits.

Permainan Video Konsol Sony PlayStation Portable Di Samsung Galaxy S23 Ultra (PPSSPP Emulator)
Permainan Video Konsol SEGA Dreamcast Di Samsung Galaxy S23 Ultra (reDream Emulator)

Ia adalah paparan yang cantik dan terang yang merupakan hidangan visual, tidak kurang. segala-galanya daripada perkara asas seperti halaman web kepada permainan dan video menjadi hidup pada skrin - ia sangat bagus.


KAMERA LENSA GALAXY S23 Ultra :  Cerita besar, sejauh Galaxy S23 Ultra berkenaan, adalah kehebatan kamera. Kini pendahulunya tidak ceroboh dalam jabatan fotografi, dan dengan mudah boleh dikira antara telefon kamera terbaik yang pernah kami lihat. malah, Galaxy S22 Ultra telah dinobatkan sebagai Telefon Kamera Terbaik 2022 dalam segmen premium pada ini bermakna model baharu itu mempunyai beberapa kasut besar untuk diisi dan ia pastinya menaikkan minat setakat spesifikasi kamera berkenaan.

Yang ditawarkan ialah penembak utama 200MP, f/1.7 baharu yang menjanjikan peningkatan ketara, terutamanya dari segi perincian, fotografi malam dan videografi. Mekanisme OIS dikatakan kini menggunakan kawasan yang lebih luas, menjanjikan penstabilan yang dipertingkatkan. penembak utama disertakan dengan ultra lebar 12MP, telefoto 10MP dengan zum optik 3x, dan telefoto 10MP lagi dengan zum optik 10x. Zum digital meningkat sehingga 100x. 

Penambahan ciri baharu termasuk keupayaan seperti Astro Hyperlapse. Kamera hadapan sebenarnya adalah penurunan taraf dari segi kiraan megapiksel, menurun kepada 12-megapiksel daripada sensor 40MP yang ditawarkan oleh S22 Ultra. Walau bagaimanapun, penembak swafoto pada S23 Ultra lebih daripada itu dengan menambahkan ciri dan keupayaan baharu seperti autofokus dwi piksel dan Super HDR.

Dari segi keputusan dunia sebenar, Galaxy S23 Ultra memenuhi kebanyakan janjinya. Penderia resolusi tinggi berjaya membawa banyak perincian, mengekalkan tahap hingar yang rendah, dan secara amnya, merakam foto terang yang kelihatan menyenangkan mata. Walaupun perbezaannya bukan pada waktu malam dan siang, foto yang diambil menggunakan Galaxy S23 Ultra kelihatan lebih baik daripada yang dirakam oleh pendahulunya, terutamanya dari segi kerenyahan, warna dan perincian.

Seperti biasa, sains warna Samsung mencondongkan tangkapan ke arah tahap yang lebih tinggi, beberapa hasil daripada yang terakhir kelihatan lebih semula jadi. Walau bagaimanapun, Galaxy S23 Ultra menawarkan penambahbaikan secara menyeluruh — cahaya malap, swafoto dan video. bercakap tentang videografi, Galaxy S23 Ultra boleh merakam 8K pada 30 fps, dan dari segi hasil dunia sebenar, video yang sangat baik.

Dan apabila bercakap tentang zum, tiada yang lebih baik daripada S23 Ultra. Saya tidak akan pergi jauh ke hadapan untuk mengatakan bahawa perdana Samsung adalah penembak terbaik di luar sana, tetapi dalam skema keseluruhan perkara, Galaxy S23 Ultra mendapat kelebihan.

KUALITI VIDEO GALAXY S23 Ultra :
Galaxy S23 Ultra boleh merakam video sehingga 8K pada 24 bingkai sesaat (fps). Itulah beberapa video beresolusi tinggi yang gila dan sudah tentu berlebihan memandangkan paparan kebanyakan orang tersedia untuk mereka. Galaxy S23 Ultra hanya mempunyai skrin 1080p.
Rakaman Perfileman lebih berkulaiti. Tetapi itu hanya sebahagian daripada cerita. Telefon ini juga mempunyai banyak ciri video lain, khususnya mengenai penstabilan.

Di sesetengah kawasan, telefon adalah stabil tetapi Samsung melonjak ke hadapan dalam bahagian HDR.

Secara keseluruhan, tangkapan video pada Galaxy S23 Ultra juga terasa sedikit lebih lancar berbanding rangkaian Galaxy S22 Ultra, tetapi lebih banyak ujian diperlukan sebelum saya boleh mengatakannya dengan pasti.

Penggunaan Link Bluetooth Diantara Samsung Galaxy Watch 4 dan Galaxy Buds 2 Pro

PRESTASI & JANGKA HAYAT BATERI & PENGECASAN :
Beralih kepada prestasi, Qualcomm yang terbaharu dan terhebat, Snapdragon 8 Gen 2 SoC menjana prosiding dalam Galaxy S23 Ultra. telefon pintar perdana hanyalah yang ketiga di negara ini yang menggunakan cipset binatang ini, keupayaan chipset baharu sudah terkenal sekarang, tetapi Samsung mengatakan bahawa SoC dalam S23 Ultra telah diubah suai khas untuk memberikan prestasi dan kecekapan yang lebih baik. sukar untuk mengukurnya dari segi dunia nyata tetapi telefon bimbit itu pastinya memberikan prestasi terbaik dalam pelbagai kes penggunaan — apl asas, produktiviti, sosial, multimedia dan juga permainan intensif.

Hayat bateri adalah satu lagi dalam penutup untuk S23 Ultra. Peranti ini tidak berubah dari segi spesifikasi bateri berbanding model sebelumnya, jadi anda masih mendapat pek bateri 5,000mAh seperti sebelum ini. mungkin disebabkan oleh kecekapan kuasa dan pengoptimuman chipset baharu yang ditambah oleh Samsung, Galaxy S23 Ultra memberikan nilai sehari dengan mudah, walaupun dengan penggunaan berat. Sudah tentu, jika anda menyertai sesi permainan intensif dan berpanjangan, anda mungkin masih memerlukan caj tertinggi menjelang petang. bercakap tentang, berita ini tidak begitu hebat pada bahagian hadapan pengecasan, dengan peranti itu kekal pada kelajuan pengecasan 45W lama yang sama seperti sebelumnya. Terdapat sokongan untuk pengecasan wayarles 15W dan pengecasan wayarles terbalik 4.5W juga.

Samsung S-Pen adalah Siri Kekuatan Samsung tersemdiri tiada tolok bandingnya penggunaan Pen Taraf Flagship yang Stabil kini!

PERISIAN OS :
Di hadapan perisian, terdapat OneUI 5.1 Samsung dengan Android 13. Selain daripada sekumpulan apl daripada Samsung, Microsoft dan Google yang diprapasang, anda mendapat akses kepada ciri ekosistem tandatangan Samsung seperti Samsung Pass, Samsung Cloud dan lain-lain. deX juga ada, dan saya benar-benar merasakan ia tidak mendapat perhatian seperti yang sepatutnya.

Penggunaan Samsung Galaxy Dex Mod diantara TV, Monitor dan mahupun juga bersama Laptop juga sesuai kelajuan penggunaan  android di windows!

Sekiranya anda tidak tahu, DeX membolehkan anda menyambungkan telefon pintar anda ke paparan skrin besar dan memberikan anda persekitaran seperti desktop di mana anda boleh membuka apl dalam tetingkap boleh ubah saiz — sama seperti komputer riba. papan kekunci dan tetikus boleh dilampirkan juga. Dengan Galaxy S23, Samsung menjanjikan empat kemas kini OS Android dan 5 tahun kemas kini keselamatan… Yang kedengarannya agak bagus.

APA ADA DI DALAM KOTAK? :
Seperti siri Galaxy S22, dan Galaxy Z Fold4, Galaxy Z Flip4 tidak disertakan dengan pengecas di dalam kotak. Ia hanya menyokong pengecasan sehingga 15W - 25W dan sementara Samsung menawarkan pengecas rasmi terbaik beliau untuk mencari pengecas serasi terbaik kerana semuanya akan menyokong maksimum 15W - 65W (walaupun dinilai lebih tinggi) Ingat tahu didalam kotak ini tidak disertakan  pengecas seperti biasa, sememangnya siri level Flagship tidak disertakan, maka anda harus membeli secara berasingan. Unit Galaxy S23 Ultra, Wayar USB Pengecas. Sim Pin, Kertas Pengguna dan Kertas Warranty Samsung daftar secara online.


Unboxing Siri Samsung Galaxy S23 Ultra (2023)

1. Samsung Galaxy S23 Ultra 5G (8GB RAM / 256GB - White ) Telefon Pintar
2. USB Cable (Depan & Belakang Type C)
3. SIM Pin
4. Kertas User Guide S23 Ultra & Samsung Warranty Register Secara Online

SPESIFIKASI PERANTI GALAXY S23 ULTRA

Price256GB|12GB = RM5,699.00
512GB|12GB = RM6,199.00
1TB |12GB = RM7,199.00


Display6.8-inch QHD AMOLED
Refresh rate1 - 120Hz adaptive
Rear cameras200MP main, 12MP ultrawide, 10MP 3x telephoto, 10MP 10x telephoto
Front camera12MP selfie
ChipsetSnapdragon 8 Gen 2 for Galaxy
RAM8GB/12GB
Storage256GB, 512GB, 1TB
Battery5,000 mAh
Charging45W wired/10W wireless
Water/dust resistanceIP68
Size163.4 x 78.1 x 8.9mm (6.4 x 3.0 x 0.35 inches)
Weight233g (8.2 ounces)
ColorsPhantom Black, Cotton Flower, Botanic Green and Mystic Lilac


PANDANG PERTAMA KESELUHAN :

KEPUTUSAN SAYA :
Cukuplah untuk mengatakan bahawa jika anda seorang pengguna Galaxy S22 Ultra, anda tidak akan mendapati model baharu itu menarik. Melainkan SoC baharu dan naik taraf kamera (yang agak ketara tetapi tidak wajar untuk menaik taraf), perdana terbaharu tidak mempunyai banyak keupayaan baharu. Yang mengatakan, Galaxy S23 Ultra menyampaikan semua aspek penggunaan telefon pintar, dan tampil sebagai serba lengkap untuk sesiapa sahaja yang mencari flagship premium, dengan syarat anda boleh menikmati harganya. seperti yang berlaku pada masa ini, ia adalah telefon pintar Android paling sarat yang ditawarkan, dan anda akan berasa sukar untuk mencari teman yang lebih baik dalam masa terdekat

KELEBIHAN :
✓  Kamera 200MP yang berkuasa
✓  Cip Snapdragon 8 Gen 2 mengalahkan iPhone pada grafik
✓  Paparan yang hebat
✓  Hayat bateri yang sangat baik
✓  Peningkatan Smart One UI 5.1

KEKURANGAN :
X  Sangat mahal
X  Skrin melengkung boleh menghalang
X  Tiada peningkatan dalam kelajuan pengecasan

Review: Samsung Galaxy S23+ Penaikkan Taraf Kemas Kini Mantap 2023 ( https://m3g4tzreview.blogspot.com/2023/03/review-samsung-galaxy-s23-penaikkan.html )

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai Samsung Galaxy S23 Ultra, lihat sini!
https://www.samsung.com/my/smartphones/galaxy-s23-ultra/

Post a Comment

0 Comments