TikTok Meraikan 2018: Para Pencipta dari Malaysia & Antarabangsa, Memeriahkan Parti Penuh Bintang @KaijuCompany APW, Bangsar 3PM [29/12/2018]

Antara para pencipta TikTok dari Malaysia, Indonesia dan Korea Selatan yang mengambil bahagian di Parti TikTok

● Platform video pendek terkemuka menjadi tuan rumah acara akhir tahun buat julung
kalinya di Malaysia
● Dihadiri oleh para pencipta TikTok paling popular dari Malaysia seperti Findy Yong dan
Ai Wahida serta nama antarabangsa tersohor seperti Elina Karimova dari Korea Selatan
selain Dinda Cassanova dan Tiara Adhelya dari Indonesia



KUALA LUMPUR, 3 Januari 2018 - Bangsar dipenuhi suasana meriah bersempena Parti Akhir Tahun 2018 yang dianjurkan julung kalinya oleh TikTok, platform video pendek terkemuka dunia, disamping menyambut kehadiran tahun baru.

Menjemput tahun 2019 dengan penuh stail bersama para pencipta TikTok dan selebriti Malaysia

Belle Baldoza - Director, Global Communications At TikTok (Malaysia)

Berlangsung di APW Bangsar, parti tersebut dihadiri oleh ratusan peminat dan dihoskan oleh selebriti media sosial, Fashionboy MJ. Antara bintang terkenal yang menjadi tetamu acara termasuklah para pencipta TikTok paling popular di Malaysia seperti Findy Yong (Pencipta # 1 TikTok di Malaysia), Ai Wahida (pemenang 1 Million Audition), Nurul Nurizzati atau lebih dikenali sebagai Rose Nicotine (artis dan pelawak), dan adik-beradik Pong yang cukup berbakat, Jeii dan Gaston.

Ai Wahida - (Malaysia)

TikTok 101 dengan Pencipta Tempatan》

Terdahulu, pencipta tempatan mengambil bahagian dalam bengkel media eksklusif, yang
mengetengahkan pengalaman mereka dengan aplikasi TikTok. Hadir di sesi tersebut, Ai
Wahida dan adik-beradik Jeii dan Gaston Pong. Sesi tersebut bukan sahaja mempamerkan
kecekapan mereka menggunakan aplikasi TikTok, tetapi juga pekongsian pengetahuan mereka dengan para peserta yang turut bersemangat. Para pencipta antarabangsa dari Indonesia dan Korea Selatan turut mengambil bahagian dalam sesi tersebut, menambahkan lagi kemeriahan suasana.

Adik beradik, Gaston dan Jeii Pong berkongsi saat TikTok kegemaran mereka (Malaysia) 

Berkongsi pandangan sebagai pencipta, Jeii dan Gaston Pong berkata perjalanan mereka
bersama platform tersebut merupakan satu rahmat buat karier mereka sebagai pengiat media sosial. "TikTok memberikan saya platform untuk mengekspresikan diri saya secara berirama dalam menghasilkan muzik dan video tarian! Sewaktu kami mula mengenali TikTok, ia merupakan platform yang masih baru tetapi selepas beberapa kali mencuba, saya cukup pasti TikTok dapat membuka peluang kepada para artis dan penggemar untuk mendapatkan lebih
banyak peminat!" kata Jeii. "Ia cukup memperkasakan, melihatkan rangkaian peminat TikTok saya yang berkembang melangkaui Malaysia, dan ia kekal menakjubkan apabila saya menerima komen positif peminat dari Korea, Taiwan, dan Vietnam," tambah Gaston.

Tiara Adhelya - tiaraadhiya (Indonesia) & Muhammad Abdul Wahab - abunsngkr (Indonesia).

Ann Eunwoo - euneeew (Korea) & Elina Karimova - elina0422 (Korea)

2019 dilihat baik untuk TikTok》

Sebagai sebuah komuniti global yang merangkumi 150 negara dan rantau di seluruh dunia, TikTok digunakan oleh jutaan pengguna setiap hari untuk mengekspresikan diri mereka melalui nyanyian, tarian, seni, dan banyak lagi. Di Malaysia, TikTok telah melancarkan kempen
besar-besaran yang menerima sambutan baik seperti 1 Million Audition yang pertama, yang
menerima tontonan lebih daripada 52 juta, dan kempen Big Mac McDonald yang menjana lebih daripada 9 juta tontonan.

###

TikTok YEAR END PARTY 2018

● Selebriti Malaysia terkenal seperti Aiman Tino, Izzue Islam, Haqiem Rusli, Diana Danielle,
Fasha Sandha dan ramai lagi menambahkan lagi warna kepada acara tersebut

Entrance of APW Bangsar

Turut berlangsung, Anugerah Tahunan TikTok Malaysia yang sulung, di mana para pencipta
yang paling berpengaruh menerima pengiktirafan untuk kreativiti dan bakat mereka. Peminat juga menikmati persembahan khas dari artis tempatan Aiman Tino dan Haqiem Rusli, 
"Kami gembira kerana TikTok merupakan salah satu platform media sosial yang paling pesat
berkembang di Malaysia, di mana rakyat Malaysia adalah antara para pencipta dalam talian yang paling aktif," kata Pengurus Operasi TikTok Malaysia, Cheah Sheau Mei.

Introduction before TikTok Party Begins

"Kami mahu mengambil kesempatan ini untuk menunjukkan penghargaan kami kepada komuniti yang kreatif dan berbakat ini, serta mengulangi komitmen kami untuk menyediakan platform ekspresi diri buat pencipta dari Malaysia."

Dancers In Party TikTok


Selain beratus-ratus juta video yang dijana oleh pengguna, platform ini telah menarik artis-artis
terkemuka, melancarkan pengiat media sosial, dan menampilkan kandungan asal dari
syarikat-syarikat hiburan terbesar. Bintang media sosial tempatan Jeii dan Gaston Pong
merupakan antara mereka yang mendapat manfaat daripada TikTok sebagai platform untuk mempamerkan keupayaan mereka sebagai artis baru, dengan lagu sulung mereka bakal dilancarkan pada bulan Januari.


Selain pencipta TikTok tempatan seperti The Destiny Project, pemain diablo Wong Jun Long, pemain ziter Sara Heng dan ramai lagi.

Kamal Adli, SaranCak (HotFM), Izzue Islam & Saharul Ridzwan.

Para pencipta antarabangsa seperti Elina Karimova dan An Eunwoo dari Korea Selatan, juga Dinda Cassanova dan Tiara Adhelya dari Indonesia turut memeriahkan acara ini, yang turut dihadiri oleh bintang ternama Malaysia seperti Aiman Tino, Haqiem Rusli, Izzue Islam, Diana Danielle, Fasha Sandha, Saharul Ridzwan, Sari Yanti, Zoey Rahman dan Kamal Adli.

Haqiem Rusli beraksi di pentas bersama selebriti tempatan di Parti TikTok

Diantara rakan artis yang hadir di majlis TikTok End Year Party 2018. Diana Danielle, Fasha Sandha, Kamal Adli, Izzue Islam, Saharul Ridzwan, Shalma Eliana, Syada Amzah, Farisha Iris, Sariyanti, SaraCak (HotFM), Hanabila, Aiman Tino, Haqiem Rusli, Alam Wakaka and Zoey Rahman!

Mahu memulakan pengembaraan TikTok anda di tahun 2019 ini? Muat turun aplikasi TikTok
melalui iOS atau Google Play untuk bermula.

@aiwahida @jeii_pong @gastonpong @abunsungkar @euneeew @elina_4_22 ---- @dianadanielleb @kamaladli @izzueislam @saharulridzwan @zoeyrahman @sariyanti @sarancak @i.hanabila @farisha_iris @shalmaeliana @syadaamzahh @official_aimantino @haqiemrusli98_ @alamwakaka #TikTokYearEndParty2018 #TikTokXMalaysia @kaijucompany #KaijuCompany @apwbangsar #APWBangsar

IG: @tiktok.malaysia
FB: TikTokMalaysiaofficial

###
Mengenai TikTok》

TikTok merupakan destinasi pilihan untuk video mudah alih pendek. Misi kami adalah untuk merakam dan mempertontonkan kreativiti, pengetahuan dan detik dunia yang penting, terus dari telefon bimbit.
TikTok membolehkan sesiapa sahaja untuk menjadi pencipta, dan menggalakkan pengguna menterjemahkan ekspresi minat dan seni melalui video mereka. TikTok berpangkalan di Los Angeles dengan pejabat global di London, Tokyo, Seoul, Shanghai, Beijing, Singapore, Jakarta, Mumbai, dan
Moscow. Sejak awal 2018, TikTok merupakan salah satu aplikasi yang paling banyak dimuat turun di dunia. TikTok boleh didapati di seluruh dunia melalui iOS dan Android. Lawati tiktok.com.

@samsungmalaysia ☆☆☆☆☆
Captured A/V And Photo With #SamsungMobile 4GB Ram | 32GB #MyGalaxyS7Edge #SamsungCamera

Post a Comment

0 Comments