BERJAYA FOOD BERHAD Mendapat Usahasama Dengan PARIS BAGUETTE SINGAPORE Untuk Membuka Lokasi Cawangan Di MALAYSIA

Mengumumkan rancangan untuk membuka sehingga lima (5) kedai dalam tempoh tahun ini.

KUALA LUMPUR (20 Jun 2022) - Berjaya Food Berhad (KLSE: BJFOOD) dan Paris Baguette Singapore hari ini mengumumkan pemeteraian perjanjian usaha sama mereka untuk membuka kedai roti Korea Selatan di seluruh Malaysia, ia merupakan pasaran antarabangsa ke-8 di dunia. di bawah terma perjanjian, Berjaya Food akan mempunyai 50% pemilikan dan akan menjadi pengendali utama kedai Paris Baguette di dalam negara.

Cawangan rangkaian itu akan ditubuhkan di bandar-bandar di seluruh negara, bermula dengan kedai pertamanya di Lembah Klang pada penghujung tahun ini.

Nadia Heng Emcee di Majlis Paris Bagguette.

Kami berbesar hati mengumumkan usaha sama baharu ini untuk Berjaya Food, menyampaikan komitmen kami untuk menjadi kumpulan makanan dan minuman yang lebih holistik. penambahan rangkaian bakeri dalam portfolio kami mewakili satu (1) peristiwa penting dalam usaha kami untuk melebihi jangkaan pengguna Malaysia,” kata Dato’ Sydney Quays, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan, Berjaya Food Berhad.

Kami berbesar hati diberi peluang untuk membawa koleksi barangan bakar yang tiada tandingan dari Paris Baguette ke pasaran Malaysia.

Ucapan pembukaan oleh (Atas) Dato' Sydney Quays, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Berjaya Food Berhad, (Bawah) Encik Heo Jin-Soon, Presiden, Kumpulan SPC.

Paris Baguette ialah cawangan kedai roti berinspirasikan Perancis yang diasaskan di Korea Selatan pada tahun 1988. Ia adalah jenama bakeri premium yang telah menjadi peneraju industri bakeri Korea dengan memperkenalkan dan membangunkan budaya bakeri gaya Eropah buat kali pertama di Korea.

Ia juga adalah no. 1 rangkaian kedai roti di Korea Selatan dengan lebih 3,400 Cawangan dan lebih daripada 440 lokasi di seluruh Amerika Syarikat, China, Perancis, Vietnam, Indonesia, Kemboja dan Singapura. Cawangan-cawangan itu telah menjadi latar belakang "merentasi pelbagai K-Drama dan disokong oleh pelbagai selebriti Korea sebagai jurucakap rasmi jenama itu.

Video Paris Bagguette pembentangan penyampaian.

Kami berharap untuk melancarkan Paris Baguette di Malaysia dengan kerjasama Berjaya Food. Dengan rekod prestasi yang kukuh dalam pembangunan dan operasi rangkaian restoran dan kafe di negara ini, Berjaya Food ialah rakan kongsi yang sangat baik ketika kami ingin meningkatkan perniagaan kami di Malaysia.

Misi kami adalah untuk mencipta kegembiraan dalam setiap suapan, dan kami berharap dapat membawa kafe Paris Baguette kepada pengguna di Malaysia, di mana mereka boleh menjalin hubungan dengan makanan yang enak dan perbualan yang hebat,” kata Hana Lee, Ketua Pegawai Eksekutif, Paris Baguette Asia Tenggara.

(Dari Kiri) Tan Sri Vincent Tan, Pengasas & Pengerusi, Berjaya Corporation Berhad, Dato' Sydney Quays, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Berjaya Food Berhad, Encik Heo Jin-Soon, Presiden, Kumpulan SPC dan Cik Hana Lee, Ketua Pegawai Eksekutif, Paris Baguette

“Malaysia membentangkan peluang menarik untuk jenama kami ketika kami memasuki dekad baharu Paris Baguette di Asia Tenggara, dan mengukuhkan lagi kehadiran kami yang semakin meningkat di rantau ini.”

Koleksi pastri, roti dan kek di Paris Baguette semuanya dibakar segar setiap hari untuk menawarkan pengalaman unik kepada ribuan tetamu setiap hari dengan makanan yang enak dan orang yang baik. 

Sesi Sidang Media berlangsung

Kejayaan syarikat terutamanya didorong oleh penekanannya untuk menyediakan tambang inovatif dengan pilihan produk segar, bersih dan sihat yang moden dan luas. Pada teras syarikat, Paris Baguette ialah kedai roti yang diilhamkan oleh Perancis dan berinovasi melalui pengaruh global.

Dengan pengalaman hampir 30 tahun dalam cawangan di rantau ini, termasuk mengendalikan cawangan Starbucks di Malaysia dan Brunei, Berjaya Food Berhad akan mempunyai hak eksklusif sebagai pemegang lesen operasi tempatan kedai Paris Baguette di Malaysia.

Paparan produk Paris Baguette.

Perkongsian strategik itu juga merupakan sebahagian daripada dorongan cawangan Berjaya Food yang lebih luas untuk menjadi kumpulan makanan & minuman yang lebih inklusif di pasaran utama di Bursa.

Selain itu, syarikat induk Paris Baguette, SPC Group telah memulakan peringkat awal pembinaan kilang dan pusat pengedaran wilayah mereka yang dinamakan Pusat SPC, Johor. Kumpulan itu merancang untuk mendapatkan pensijilan Halal untuk pusat ini. Sebaik sahaja siap, pusat itu akan memenuhi keperluan pasaran Asia Tenggara dan Timur Tengah, termasuk Malaysia.

Untuk maklumat lanjut tentang perkongsian ini, sila layari www.parisbaguette.com.sg.

###

Mengenai Berjaya Food Berhad

Berjaya Food Berhad (“BFood”) telah diperbadankan di Malaysia pada 21 Oktober 2009. Ia telah ditukar menjadi syarikat tersenarai awam pada 3 Disember 2009 dan disenaraikan di Pasaran Utama Bursa Malaysia pada 8 Mac 2011. jenama di bawah payung BFood termasuk Starbucks Coffee di Malaysia dan Brunei, Kenny Rogers Roasters di Malaysia, Jollibean di Singapura dan restoran vegan tex-mex inspirasi, Sala. Food juga melancarkan produk Starbucks dan Joybean Ready-To Drink di Malaysia melalui anak syarikatnya Berjaya Food Trading, serta aiskrim tanpa tenusu, Kelava. Pada masa ini terdapat lebih daripada 340 kedai Starbucks di seluruh Malaysia dan Brunei, 69 Kenny Rogers Roasters di Malaysia, 34 cawangan Jollibean di Singapura dan 8 kedai Sala di Malaysia.

Mengenai Paris Baguette Singapura

Paris Baguette, diasaskan permulaan dan pada tahun 1988, ialah perniagaan rangkaian roti global dan anak syarikat Kumpulan SPC, sebuah konglomerat makanan dan konfeksi Korea Selatan yang terkemuka. Dari permulaan yang sederhana, rangkaian itu telah berkembang dengan mantap dan berkembang menjadi kedai roti No.1 di Korea. dari 2004, jenama itu mula bercabang kepada anak syarikat tempatan di A.S.china, Vietnam dan Singapura dan hari ini, ia memiliki lebih 4,000 unit di seluruh dunia termasuk 3,400 di Korea Selatan, 440 ditambah cawangan di seluruh Amerika Syarikat, China, Perancis, Kanada dan Asia Tenggara menjadi jenama bakeri premium yang benar-benar global. misinya untuk memuaskan keinginan dan cita rasa semua peringkat umur dan latar belakang masih berterusan dengan semangat Sangmidang, iaitu untuk tidak meninggalkan sekeping roti, masih bersama kita 75 tahun kemudian. 

=====

#ParisBagguetteSingapura #BerjayaFoodBerhad #BukaCawanganDiMalaysia #HotelBerjayaTimeSquare

Capture By: realme 5 Pro Series
#realme5Pro #Midrange #realmeMalaysia

Post a Comment

0 Comments